Onderzoeksthema Bewegen en Sport

Digitalisering in de gymles

Onderzoeksproject (afgerond) - Kunnen digitale games en ICT-middelen de gymles kwalitatief verbeteren? Via dit project wordt voor én samen met docenten kennis ontwikkeld op het vlak van digitale middelen die de kwaliteit van de gymles voor zowel leerlingen als docenten kunnen verbeteren. Het lectoraat Bewegen, School en Sport onderzoekt dit met een RAAK-subsidie in de periode januari 2013 - december 2014.

In het kort

Het bewegingsonderwijs wordt in toenemende mate beïnvloed door nieuwe ontwikkelingen op het gebied van beweeggames, videoregistratie, videofeedback en tablets. Het blijkt dat veel gymleraren graag willen weten hoe zij nieuwe technologieën, zoals tablets, beweeggames en camera’s, op een goede manier in hun lessen bewegingsonderwijs kunnen integreren.

Lees meer

Van tikken naar taggen 2016

Op woensdag 30 maart 2016 organiseert het lectoraat Bewegen, School en Sport van Windesheim in samenwerking met de Calo het symposium Van tikken naar taggen 2016. In dit symposium gaan we nader in op diverse ontwikkelingen op het vlak van ICT en bewegingsonderwijs en behandelen we de meest recente onderzoeksresultaten.

Lees meer

Impressie Van tikken naar taggen 2014

Het lectoraat Bewegen, School en Sport van Windesheim organiseerde op woensdag 22 januari 2014 voor het eerst het symposium Van tikken naar taggen, over digitaliseringsvraagstukken rondom bewegingsonderwijs. Van dit eerste symposium (dat opnieuw plaatsvond in 2015 en ook in 2016 zal plaatsvinden) is een kort impressiefilmpje gemaakt. 

Bekijk het filmpje

Deelonderzoeken

Op deze pagina's vindt u meer informatie over het onderzoek op het gebied van digitalisering en bewegingsonderwijs dat wordt uitgevoerd door onderzoekers van het lectoraat Bewegen, School en Sport in samenwerking met de Calo, zo kunt u meer lezen over ons onderzoek op het vlak van onder meer early adopters en digitale spelanalyse.

Lees meer