Verpleegkundig perspectief op persoonsgerichte zorg en ondersteuning
- Home(opent in nieuw tabblad) /
- Onderzoek(opent in nieuw tabblad) /
- Lectoraten(opent in nieuw tabblad) /
- Verpleegkundig perspectief op persoonsgerichte zorg en ondersteuning
Passende zorg mogelijk houden
Er zijn steeds minder zorgprofessionals in verhouding tot de toename en complexiteit van zorg- en ondersteuningsvragen. Het leidt tot een oplopende druk in de zorg en onder professionals, langere wachttijden en minder aandacht voor preventie. Dat vraagt om een verandering van de organisatie van zorg en ondersteuning in de regio. Maar hoe doe je dat en hoe houd je zorg en ondersteuning persoonsgericht, zeker als het gaat om kwetsbare cliënten en patiënten? Isala, IJsselheem, Icare, Carinova en Windesheim werken in dit lectoraat samen om antwoord te vinden op die vragen.
Blijf up-to-date
Persoonsgerichte zorg ondanks oplopende druk bij zorgaanbieders
Isala, IJsselheem, Icare, Carinova en hogeschool Windesheim gaan samenwerken op het gebied van onderzoek om passende zorg in de toekomst mogelijk te houden. Op donderdag 4 april zijn zij het nieuwe lectoraat ‘verpleegkundig perspectief op persoonsgerichte zorg en ondersteuning’ gestart.
Bewust smartphonegebruik goed voor mentaal welzijn studenten
Er is een verband tussen schermtijd en mentale gezondheid. Uit onderzoek van het lectoraat Jeugd & Media blijkt dat een groot deel van de studenten niet tevreden is over hun smartphonegebruik. Hoe krijgen studenten grip op hun smartphonegebruik?
Weekend van de Wetenschap in Almere en Zwolle
Van 4 tot en met 6 oktober is het Weekend van de Wetenschap. Diverse organisaties en instellingen in de wetenschap en technologie openen dan hun deuren. Dat gebeurt door heel Nederland. Dit jaar ook met een bijdrage vanuit hogeschool Windesheim in Almere en Zwolle
Jeugdzorg in Overijssel start met grootschalige inzet van ervaringskennis
Het lectoraat GGZ en Samenleving gaat met 7 grote jeugdzorgorganisaties en 3 gemeenten in de provincie Overijssel ervaringskennis implementeren. Zij vormen samen het Leernetwerk Ervaringsdeskundigheid Jeugd Overijssel (LEJO).
Niet de medaille, maar het kind centraal
Het lectoraat Sportpedagogiek onderzoekt de rol van trainers en coaches in het bevorderen van een pedagogisch en daarmee veiliger sportklimaat voor kinderen. Het pleidooi van lector Nicolette Schipper-van Veldhoven: "Wij willen dat het kind centraal staat, niet de medaille voor het land."
Lectoraat wijzigt naam in ‘Inclusieve Leeromgevingen’
Op 12 september start het lectoraat Leraren en Lerarenopleiders in Inclusieve Leeromgevingen met een nieuwe naam. Waarom is deze naamswijziging nodig? Inclusiviteit lijkt een modewoord te zijn, maar wat betekent het in de context van een schoolomgeving? We gaan in gesprek met lector Sui Lin Goei over deze verandering.
Neem contact met ons op
Cookie instellingen
Windesheim maakt gebruik van functionele en analytische cookies om het gebruik van de website te optimaliseren. Daarnaast maken we gebruik van cookies voor marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we je gedrag volgen op websites. Als je op 'accepteer alle cookies' klikt, geef je hiervoor toestemming. Klik op 'stel je persoonlijke voorkeuren in' om aan te geven welke cookies je accepteert. Lees ons cookiestatement voor meer informatie.