- Rapport
- 1 januari 2010
- Onderwijsinnovatie en ICT
- Home(opent in nieuw tabblad) /
- Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) /
- Het gebruik van Second Life in het onderwijs
Het gebruik van Second Life in het onderwijs
Samenvatting
Het doel van dit onderzoek is kennis te ontwikkelen waarmee docenten en onderwijsmanagers verantwoorde keuzen kunnen maken om virtuele werelden wel of niet in te zetten voor hun onderwijsdoelen. Het gaat daarbij niet om een vergelijkend onderzoek over de eigenschappen van verschillende virtuele werelden, maar om de onderwijskundige aspecten van het gebruik ervan. Omdat die aspecten goed onderzocht kunnen worden met behulp van één virtuele wereld is het onderzoek afgebakend tot het gebruik van Second Life.
- Download publicatie (pdf)
-
Publiek toegankelijkGebruiksrecht:
Auteurs van deze publicatie:
- Wim Trooster
Neem contact met ons op
Cookie instellingen
Windesheim maakt gebruik van functionele en analytische cookies om het gebruik van de website te optimaliseren. Daarnaast maken we gebruik van cookies voor marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we je gedrag volgen op websites. Als je op 'accepteer alle cookies' klikt, geef je hiervoor toestemming. Klik op 'stel je persoonlijke voorkeuren in' om aan te geven welke cookies je accepteert. Lees ons cookiestatement voor meer informatie.