Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

  • Rapport
  • 1 januari 2011
  • Onderwijsinnovatie en ICT
Banner image
  1. Home(opent in nieuw tabblad) /
  2. Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) /
  3. Eindrapportage implementatie standaarden : een onderzoek naar het verloop van het proces van impleme

Eindrapportage implementatie standaarden : een onderzoek naar het verloop van het proces van implementatievan de onderwijscatalogus op basis van de onderwijsstandaardenbij het ROC Aventus

Samenvatting

Het ROC Aventus wil in de toekomst individuele leerarrangementen met studenten overeenkomen en uitvoeren. Om dit te bereiken voert men het project Excellent Leren en Excellent Organiseren (ELEO) uit. Dit project heeft een aantal werkgroepen, waarvan de werkgroep Standaarden er één is. Het Aventus Management Team (AMT) heeft deze werkgroep twee opdrachten gegeven: (1) ontwikkel onderwijsstandaarden en (2) implementeer deze standaarden binnen alle opleidingen en andere organisatieonderdelen. Opdracht 1 is gerealiseerd: de onderwijsstandaarden zijn in september 2009 door het AMT vastgesteld. Opdracht 2 is eind 2009 van start gegaan en loopt tot 2013. Deze opdracht bestaat uit een aantal clusters van activiteiten: Standaarden, visie en onderwijs Functioneel beheer en systemen Support, scholingen Communicatie Naast deze activiteiten heeft het Lectoraat ICT en Onderwijsinnovatie van Hogeschool Windesheim onderzoek uitgevoerd, naar het verloop van deze implementatie. In dit onderzoek zijn twee metingen uitgevoerd. Beide om inzicht te krijgen in het verloop van het proces van implementatie en om na te gaan in hoeverre resultaten behaald zijn. Onderhavig rapport is de eindrapportage van het onderzoek en geeft antwoord op de onderzoeksvraag die in het onderzoek gesteld wordt.

Auteurs van deze publicatie:

  • Inge Strijker