- Artikel
- 2023
- Klantenperspectief in ondersteuning en zorg
- Home(opent in nieuw tabblad) /
- Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) /
- Empowerment van bruggenbouwers nodig in lerende praktijken
Empowerment van bruggenbouwers nodig in lerende praktijken
Samenvatting
Op steeds meer plekken in Nederland worden lerende praktijken opgericht. Drijvende krachten hierachter zijn overheden, grote subsidieverstrekkers en de Nederlandse Topsectoren. Hoewel wordt onderkend dat een one-size-fits-all benadering voor lerende praktijken waarschijnlijk niet opgaat, lijkt er wel een zoektocht gestart naar een receptuur voor learning communities met een nadruk op werkzame elementen, effectiviteit en efficiency. Daarin schuilt de aanname dat het met een gedegen plan van aanpak wel gaat lukken om verschillende stemmen effectief in gesprek te brengen en tot gezamenlijke probleemoplossing te komen. Wij betogen echter dat samen leren en ontwikkelen nauwelijks te plannen en beheersbaar is en dat learning communities veel meer gebaat zijn bij concrete interventieperspectieven en erkenning van de rol van de procesbegeleider als bruggenbouwer en interventiekundige. Rechtstreekse link: https://journalsi.org/articles/10.54431/jsi.798
- Download publicatie (pdf)
-
Publiek toegankelijkGebruiksrecht:
Auteurs van deze publicatie:
- Renate Werkman
- Marjolanda Hendriksen
- Ina Tilma
Neem contact met ons op
Cookie instellingen
Windesheim maakt gebruik van functionele en analytische cookies om het gebruik van de website te optimaliseren. Daarnaast maken we gebruik van cookies voor marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we je gedrag volgen op websites. Als je op 'accepteer alle cookies' klikt, geef je hiervoor toestemming. Klik op 'stel je persoonlijke voorkeuren in' om aan te geven welke cookies je accepteert. Lees ons cookiestatement voor meer informatie.