Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

Beroep, bezwaar en klacht

    Home / Beroep, bezwaar en klacht

    Klachtenloket

    Soms gaat het anders dan je gehoopt had. Er zijn dan een aantal plekken waar je terecht kunt. Om het je gemakkelijk te maken werken we met één klachtenloket.

    Het klachtenloket zorgt voor een goede administratie van jouw klacht, beroep of bezwaar en stuurt deze naar de juiste personen. Soms is dat de manager van de opleiding. Afhankelijk van de soort klacht kan dat ook het College van Beroep voor de Examens of de Geschillenadviescommissie zijn.

    Mail het klachtenloket

    College van Beroep voor de Examens (CBE)

    Het College van Beroep voor de Examens (CBE) oordeelt over het beroep ingesteld tegen besluiten van examencommissies of examinatoren zoals:
    • Het studieadvies (voorheen BSA)
    • Afwijzing verzoek extra tentamenkans
    • Vaststelling aantal behaalde studiepunten
    • Beschuldiging van fraude
    • Afwijzing verzoek om vrijstelling
    • Toelating tot examens
    • Geldigheidsduur studieresultaten
    • Afwijzing verzoek extra tentamens
    • Beoordeling of cijfer

    Geschillenadviescommissie (GAC)

    De GAC (Geschillenadviescommissie) adviseert het College van Bestuur over bezwaren van studenten tegen andere beslissingen van bestuursorganen of medewerkers.

    Je kunt hierbij denken aan:

    • Uitschrijving wegens wanbetaling
    • Afwijzing inschrijving opleiding
    • Besluit van de commissie Profileringsfonds
    • Restitutie collegegeld

    Overige klachten

    Hoort jouw klacht niet thuis bij het College van Beroep of de Geschillenadviescommissie? Dan wordt de klacht behandeld door de directeur of de klachtencommissie van jouw opleiding.

    Voorbeelden

    Denk aan:

    • Voorlichting van opleiding
    • Termijnoverschrijding uitslag tentamens
    • Cijferadministratie
    • Bejegening door docenten
    • Omstandigheden tijdens tentamens

    Ongewenste omgangsvormen

    Pesten, treiteren, roddelen, seksuele intimidatie, agressie, geweld en discriminatie zijn allemaal voorbeelden van ongewenste omgangsvormen, ongewenst gedrag dus. Heb jij hier last van en ervaar je dit gedrag als ongepast, hinderlijk, kwetsend of bedreigend? Er zijn bij Windesheim vertrouwenspersonen die voor je klaarstaan wanneer jij te maken krijgt met ongewenste omgangsvormen.
    De vertrouwenspersonen ondersteunen en adviseren je over de manier waarop je de ongewenste omgangsvormen kunt laten stoppen. Zij helpen je ook als je een officiële klacht wilt indienen.

    Contact: vertrouwenspersonen@windesheim.nl
     

    Cookie instellingen

    Windesheim maakt gebruik van functionele en analytische cookies om het gebruik van de website te optimaliseren. Daarnaast maken we gebruik van cookies voor marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we je gedrag volgen op websites. Als je op 'accepteer alle cookies' klikt, geef je hiervoor toestemming. Klik op 'stel je persoonlijke voorkeuren in' om aan te geven welke cookies je accepteert. Lees onze cookiestatement voor meer informatie.


    Stel je persoonlijke voorkeuren in