In de module Digital Marketing in Zwolle leer je hoe je digitale marketingstrategieën inzet om klanten te werven, te behouden en conversie te verhogen.
Digital marketing is meer dan een paar online campagnes: het is een slimme combinatie van strategie, data en klantgericht denken. In deze module verdiep je je in vijf krachtige disciplines: zoekmachineoptimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), e-mailmarketing, contentmarketing en social media marketing. Je leert hoe je deze toepast in alle fases van de customer journey. En hoe je met data en KPI’s stuurt op resultaat.
Deze module is een ideale combinatie met de modules Campagne Management en Social Media Management.
Studieprogramma Digital Marketing
-
-
Inhoud opleiding
Tijdens de module maak je kennis met de belangrijkste online marketingdisciplines van dit moment. Je leert hoe bedrijven digitale middelen inzetten om klanten te bereiken, te overtuigen en te behouden. Daarbij draait het niet alleen om campagnes, maar juist om strategie, data en meetbaar resultaat.
De vijf centrale onderdelen van deze module zijn:
- zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- zoekmachine adverteren (SEA)
- contentmarketing
- e-mailmarketing en
- social media marketing.
Je ontdekt hoe deze disciplines samenwerken binnen een online marketingstrategie en hoe ze bijdragen aan het succes van een webshop of website. Denk aan zichtbaarheid vergroten, conversie optimaliseren en klantrelaties versterken.
Je volgt hoorcolleges die worden gegeven door een docent uit de praktijk. Tijdens de bijeenkomsten verdiep je je in marketingstrategieën en analyseer je gebruikersdata. Ook leer je hoe je doelstellingen vertaalt naar concrete KPI’s. Je leert het verschil tussen acquisitie en retentie, en hoe je online klantgedrag interpreteert om je marketing te verbeteren. Praktijkvoorbeelden en casussen helpen je om je kennis direct toe te passen.
Je krijgt inzicht in de samenhang tussen marketingbudget en rendement, en hoe je keuzes maakt die passen bij je doelstellingen. Daarmee ontwikkel je niet alleen operationele vaardigheden, maar ook een strategisch denkkader.
-
Studieduur en lesdagen
Deze module bestaat uit zeven bijeenkomsten van twee uur op donderdag op Windesheim. Je rond deze module af met een multiple choice toets.
-
Flexibel studeren
Deze module maakt deel uit van de Associate Degree E-commerce, een erkende tweejarige hbo-opleiding. De module is dus een stukje van een opleiding. Zo kun jij je verdiepen in de onderwerpen die voor jou en/of jouw organisatie het meest waardevol zijn. Wil je meer modules volgen? Dat kan! Zo kun je zelf je leerroute en studieduur bepalen.
Modules bij hogeschool Windesheim:
- Zijn flexibel en bieden de mogelijkheid om te stapelen tot een volledig diploma.
- Volg je samen met reguliere studenten.
- Behandelen afgebakende thema's uit erkende opleidingen.
-
Voor wie
De module Digital Marketing is voor uiteenlopende professionals interessant. Bijvoorbeeld ondernemers en andere professionals die kennis willen maken met of meer verdieping willen op online marketing. Enige basiskennis van marketing is een pre.
-
Toelating
De module is op hbo ad-niveau (niveau 5). Je dient minimaal een mbo-diploma niveau 3 of 4 te hebben.
-
Wanneer kun je starten?
| Zwolle | 5 februari 2026 | Aanmelden |
Deze module is onderdeel van
Vind jij ICT én marketing interessant? En wil je leren hoe een bedrijf succesvol is met online zakendoen? Volg dan onze 2-jarige Ad-opleiding E-commerce.
Handig om te weten
| Studievorm | Module, bekijk de uitleg over alle opleidingsvormen en de verschillen |
|---|---|
| Leslocatie | Gebouw X (verdieping 8) op Campus 2 in Zwolle, bekijk de faciliteiten. |
| Kosten | € 715,- euro. Bekijk alle financieringsopties voor deeltijdopleidingen. |
| Afronding | Certificaat en microcredential (wat is een microcredential?) |
Marketing en ondernemerschap bij Windesheim
Bij Windesheim word je een expert in marketing en ondernemerschap met up-to-date kennis en skills, afgestemd op jou of je organisatie. Onze opleidingen helpen je de nieuwste trends te ontdekken en toe te passen.
Bekijk alle opleidingen Abonneer op de nieuwsbrief(opent in nieuw tabblad)
Na je opleiding Digital Marketing
-
-
Dit voeg je toe op je cv
Na deze module:
- kun je marketingbeslissingen onderbouwen met data
- ben je vertrouwd met de tools en begrippen uit de digitale marketingwereld
- kun je gerichte acties opzetten in de verschillende online kanalen
- begrijp en herken je alle aspecten van de e-commerce klantreis. Je classificeert hoe deze verschillende fasen uit de customer journey met elkaar samenhangen en aansluiten op de wensen van de klant.
Deze kennis is breed inzetbaar, of je nu werkt binnen een marketingafdeling, een eigen onderneming runt of je expertise wilt verbreden.
-
Certificering
Je ontvangt na het afronden van de module een certificaat en een micro-credential die je kan toevoegen aan je CV en aan LinkedIn.
-
Verder studeren
De studiepunten die je behaalt met Digital Marketing kun je later gebruiken als vrijstelling voor de opleiding Ad E-commerce. Door flexibel onderwijs te volgen kun je stapelen tot een volledig diploma.
-
Neem contact met ons op
-
Bereikbaarheid
Op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur