Marnix, Benjamin en Joris winnen Business4Students-pitchwedstrijd!
Marnix Klijnstra, Benjamin Beiboer en Joris Koene winnen Business4Students-pitchwedstrijd!
De drie studenten Ondernemerschap & Retailmanagement overtuigden de jury met hun idee Optitan: een chemical-free zonnebrand met een innovatief rollersysteem én een slimme app die gebruikers herinnert om zich opnieuw in te smeren, gebaseerd op UV-straling en huidtype.
Hiermee willen zij bijdragen aan het terugdringen van de snel stijgende huidkankercijfers door de kwaliteit van huidbescherming, kennis en bewustwording rondom UV-risico’s te verbeteren.
Naast een geldprijs van €500,- ontvangen zij persoonlijke coaching om hen te helpen bij de eerste stappen van het ondernemerschap.
Business4Students is het jaarlijkse event tijdens de Global Entrepreneurship Week Regio Zwolle, georganiseerd door de Regiocampus. Hier presenteren ondernemende studenten van regionale onderwijsinstellingen uit het vo, mbo en hbo hun vernieuwende ideeën.
De Regiocampus(opent in nieuw tabblad) is een fysieke plek voor leren, innoveren en ondernemen. Professionals, ondernemende studenten, bedrijven en organisaties uit alle sectoren werken samen via de Regiocampus Incubator, innovatieve proeftuinen & Livinglabs en het Academisch Lab.
Marnix, Benjamin en Joris over Optitan:
Wat onderscheidt Optitan van bestaande merken?
'Optitan wil een eigen, chemical-free zonnebrandformule introduceren die volledig vrij is van synthetische toevoegingen, microplastics en schadelijke filters die zowel de huid als het mariene ecosysteem kunnen belasten. Door uitsluitend gebruik te maken van natuurlijke en huidvriendelijke ingrediënten bieden wij een veiligere bescherming voor de gebruiker én een duurzamer alternatief voor het milieu.'
Welke innovatie hebben jullie toegepast?
‘De Optitan Sunscreenroller, een roller met geïntegreerde spons, waardoor het aanbrengen sneller, gelijkmatiger en gebruiksvriendelijker wordt. Naast het innovatieve rollersysteem combineren we ons product met de Optitan-app. Deze app geeft gebruikers, op basis van UV-straling, huidtype en SPF, automatische meldingen wanneer het tijd is om opnieuw te smeren. Op deze manier worden gebruikers op een betrouwbare en laagdrempelige manier geholpen om huidbeschadiging te voorkomen en een gezonde smeerroutine vol te houden.’
Waar draagt Optitan aan bij?
‘Optitan wil bijdragen aan het terugdringen van de snel stijgende huidkankercijfers in Nederland door de kwaliteit van huidbescherming en de bewustwording rondom UV-risico’s te verbeteren. We richten ons daarbij op de grootste knelpunten: verkeerd smeergedrag, onvoldoende kennis en het gebrek aan toegankelijke, gebruiksvriendelijke zonnebrandproducten. Met onze oplossingen streven wij ernaar de preventie van huidziekten structureel te versterken en mensen bewuster te maken van de risico’s van UV-blootstelling.
Onze missie is duidelijk: zonnebrand veiliger, gebruiksvriendelijker en toegankelijker maken, zodat verantwoord smeren een normale, dagelijkse handeling wordt. Wij geloven dat effectieve huidbescherming begint bij producten die prettig in gebruik zijn en consumenten actief ondersteunen bij het maken van gezonde keuzes.'

Vragen over dit nieuwsbericht?
Stel ze aan de Newsroom via newsroom@windesheim.nl(opent in nieuw tabblad)
Neem contact met ons op
-
Bereikbaarheid
Op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur