Digital Marketing Basics
In de module Digital Marketing Basics in Zwolle leer je hoe je met data, persona’s en de customer journey een digitale marketingstrategie onderbouwt en uitvoert.
Een effectieve digitale marketingaanpak begint bij het begrijpen van je klant. In deze module werk je in groepsverband aan een praktijkopdracht waarbij je klantinzichten vertaalt naar meetbare doelstellingen, concrete aanbevelingen en passende marketingmiddelen.
Deze module is onderdeel van de bacheloropleiding Ondernemerschap en Retail Management, maar ook los te volgen.
Studieprogramma Digital Marketing Basics
-
-
Inhoud opleiding
Tijdens de module Digital Marketing Basics werk je in groepsverband aan een praktijkgerichte opdracht. De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Doelgroepanalyse en persona’s
- Customer journey mapping
- KPI’s en meetplan
- Digitale marketingmix en middelen
Na het volgen van deze module begrijp je hoe je de digitale marketingomgeving van een organisatie onderzoekt. Je leert hoe je kwantitatieve data en deskresearch combineert om een goed beeld te krijgen van de doelgroep en klantreis.
Ontwerpen en onderzoeken
Je ontwerpt een gedetailleerde persona op basis van klantdata, inclusief doelen, frustraties, motivaties en online gedrag. Vervolgens breng je de huidige en gewenste customer journey in kaart aan de hand van een relevant model, zoals het see-think-do-care-model.
Digitale marketingstrategie opstellen
Met behulp van een dashboard stel je een meetplan op, bepaal je relevante KPI’s en kies je passende digitale marketingkanalen. Je sluit af met een onderbouwd adviesrapport en ontwerpt een online marketingmiddel dat bijdraagt aan een betere klantbeleving.
Je slaat hiermee de brug tussen analyse, strategie en uitvoering. En je leert hoe je digitale marketingkeuzes onderbouwt met data en klantinzichten.
-
Studieduur en lesdagen
Eén keer per week op de donderdag heb je twee uur college. Dat zal in de ochtend of de middag zijn. Voor de start wordt het rooster van de colleges gedeeld.
-
Flexibel studeren
Deze module is onderdeel van het deeltijdonderwijs van Windesheim. Zo kun jij je verdiepen in de onderwerpen die voor jou en/of jouw organisatie het meest waardevol zijn. In 3 maanden rond je een module af. Je volgt onderwijs samen met studenten van een Associate degree- of bacheloropleiding. Na afloop ontvang je als cursist een certificaat. Besluit je later de volledige opleiding te volgen? Dan kun je dit certificaat inwisselen voor studiepunten. Zo kun je zelf je leerroute en studieduur bepalen.
Deze module maakt deel uit van de erkende bacheloropleiding Ondernemerschap en Retail Management.
Modules bij hogeschool Windesheim:
- Zijn flexibel en bieden de mogelijkheid om te stapelen tot een volledig diploma.
- Volg je samen met reguliere deeltijdstudenten.
- Behandelen afgebakende thema's uit erkende opleidingen.
Bekijk alle losse modules van Ondernemerschap en Retail Management
-
Voor wie
De module Digital Marketing Basics is geschikt voor jou als je klantdata wilt leren vertalen naar effectieve digitale marketingacties. Denk bijvoorbeeld aan:
- (startende) marketing- en communicatieprofessionals
- ondernemers
-
Toelating
De module is op hbo bachelor-niveau (niveau 6). Je dient minimaal een mbo-diploma niveau 3 of 4 te hebben.
-
Wanneer kun je starten?
Handig om te weten
| Studievorm | Module, bekijk de uitleg over alle opleidingsvormen en de verschillen. |
|---|---|
| Leslocatie | Gebouw X, Campus 2 in Zwolle, bekijk de faciliteiten. |
| Kosten | € 715,-. Bekijk alle financieringsopties voor deeltijdopleidingen. |
| Afronding | Certificaat en microcredential (wat is een microcredential?) |
Marketing en ondernemerschap bij Windesheim
Bij Windesheim word je een expert in marketing en ondernemerschap met up-to-date kennis en skills, afgestemd op jou of je organisatie. Onze opleidingen helpen je de nieuwste trends te ontdekken en toe te passen.
Bekijk alle opleidingen Abonneer op de nieuwsbrief(opent in nieuw tabblad)
Na je opleiding Digital Marketing Basics
-
-
Dit voeg je toe op je cv
Na afronding van de module ontvang je een certificaat en een microcredential. Deze kun je toevoegen aan je CV en aan LinkedIn.
-
Verder studeren
De module Digital Marketing Basics maakt deel uit van de erkende bacheloropleiding Ondernemerschap & Retailmanagement. Als je besluit deze opleiding te volgen dan heb je al een vrijstelling voor het vak Digital Marketing Basics. Ook kun je één van de andere losse modules volgen.
-
Neem contact met ons op
-
Bereikbaarheid
Op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur