Modules Educational Needs
Wil jij graag jouw kennis verbreden, maar wil je (nog) niet de volledige master Educational Needs volgen? Kies dan voor een of meerdere losse modules van de master Educational Needs. Op de opleidingspagina van de master kun je zien voor welke modules je je momenteel kunt aanmelden.
Module | Leerroute | Lesdata |
---|---|---|
Communicatie en afstemming | Begeleider in het onderwijs | 11 sep, 18 sep, 2 okt, 16 okt, 23 okt. |
Rijk en betekenisvol taalleesonderwijs |
Expert taal/dyslexie; |
11 sep, 18 sep, 2 okt, 16 okt, 23 okt. |
Rekenen aan de basis; rekengesprekken en rekeninterventies | Expert Reken-Wiskunde/dyscalculie | 11 sep, 18 sep, 2 okt, 16 okt, 23 okt. |
Stimuleren van leergedrag | Gedragspecialist | 11 sep, 18 sep, 2 okt, 16 okt, 23 okt. |
Taal binnen rekenwiskunde: talige hobbels bij rekenen | Expert Reken-Wiskunde/dyscalculie | 11 sep, 18 sep, 2 okt, 16 okt, 23 okt. |
Sociale veiligheid op school | Gedragspecialist | 11 sep, 18 sep, 2 okt, 16 okt, 23 okt. |
Executieve functies in uitvoering | Gedragspecialist | 20 nov, 4 dec, 11 dec, 8 jan, 15 jan. |
Rekenen in ontwerpend leren | Expert Reken-Wiskunde/dyscalculie | 20 nov, 4 dec, 11 dec, 8 jan, 15 jan. |
Didactiek voor de 21e eeuw | Begeleider in het onderwijs | 20 nov, 4 dec, 11 dec, 8 jan, 15 jan. |
Lezen en leescultuur | Expert taal/dyslexie; Expert NT2, nieuwkomersonderwijs en culturele diversiteit |
20 nov, 4 dec, 11 dec, 8 jan, 15 jan. |
Begeleiden van leraren; wat werkt bij probleemgedrag | Gedragspecialist | 29 jan, 12 feb, 26 feb, 12 mrt, 26 mrt. |
Denken en (lees)begrip | Expert taal/dyslexie; Expert NT2, nieuwkomersonderwijs en culturele diversiteit |
29 jan, 12 feb, 26 feb, 12 mrt, 26 mrt. |
Coachend begeleiden | Begeleider in het onderwijs | 29 jan, 12 feb, 26 feb, 12 mrt, 26 mrt. |
Taal binnen rekenwiskunde: talige hobbels bij rekenen | Expert Reken-Wiskunde/dyscalculie | 29 jan, 12 feb, 26 feb, 12 mrt, 26 mrt. |
De krachtenbenadering bij ingrijpende jeugdgebeurtenissen | Gedragspecialist | 16 apr, 23 apr, 14 mei, 21 mei, 4 juni. |
Rekenen-wiskunde en dyscalculie: leerpotentieel bij ernstige rekenproblemen | Rekenwiskunde | 16 apr, 23 apr, 14 mei, 21 mei, 4 juni. |
Denken en schrijven | Expert taal/dyslexie; Expert NT2, nieuwkomersonderwijs en culturele diversiteit |
16 apr, 23 apr, 14 mei, 21 mei, 4 juni. |
Teamleren in een lerende organisatie | Begeleider in het onderwijs | 16 apr, 23 apr, 14 mei, 21 mei, 4 juni. |
- De module wordt gegeven in één dagdeel, de ochtend.
- Data en dagdelen onder voorbehoud van wijzigingen.
- Deelname aan de module kan worden geannuleerd bij onvoldoende aanmeldingen of als de module vol is.
- Iedere module wordt 1x per studiejaar aangeboden.
- Het is aan te raden om de module 'Rijk en betekenisvol taalleesonderwijs' te volgen alvorens je deelneemt aan andere taalmodules.