Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

  • Rapport
  • 1 januari 2017
  • Urban Care and Education
Banner image
  1. Home(opent in nieuw tabblad) /
  2. Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) /
  3. Vliegwielen voor begrijpend lezen : basisschoolleerlingen leren

Vliegwielen voor begrijpend lezen : basisschoolleerlingen leren begrijpend lezen door ervaringen met techniek

Samenvatting

Vliegwielen voor begrijpend lezen is een door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek gesubsidieerd onderzoeksproject naar de bijdrage die techniekonderwijs op de basisschool kan leveren aan de vaardigheden van kinderen voor begrijpend lezen. De essentie is dat praten over ervaringen in de materiële wereld kinderen uiteindelijk helpt om teksten, die immers ook altijd gaan over iets in de wereld, beter te begrijpen. Het onderzoek is uitgevoerd samen met leraren van basisscholen in Lelystad.

Auteurs van deze publicatie:

  • Conny Boendermaker
  • Wilma van Harten
  • Hanno van Keulen