- Rapport
- 1 januari 2017
- Urban Care and Education
- Home(opent in nieuw tabblad) /
- Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) /
- Vliegwielen voor begrijpend lezen : basisschoolleerlingen leren
Vliegwielen voor begrijpend lezen : basisschoolleerlingen leren begrijpend lezen door ervaringen met techniek
Samenvatting
Vliegwielen voor begrijpend lezen is een door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek gesubsidieerd onderzoeksproject naar de bijdrage die techniekonderwijs op de basisschool kan leveren aan de vaardigheden van kinderen voor begrijpend lezen. De essentie is dat praten over ervaringen in de materiële wereld kinderen uiteindelijk helpt om teksten, die immers ook altijd gaan over iets in de wereld, beter te begrijpen. Het onderzoek is uitgevoerd samen met leraren van basisscholen in Lelystad.
- Download publicatie (pdf)
-
Publiek toegankelijkGebruiksrecht:
Auteurs van deze publicatie:
- Conny Boendermaker
- Wilma van Harten
- Hanno van Keulen
Neem contact met ons op
Cookie instellingen
Windesheim maakt gebruik van functionele en analytische cookies om het gebruik van de website te optimaliseren. Daarnaast maken we gebruik van cookies voor marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we je gedrag volgen op websites. Als je op 'accepteer alle cookies' klikt, geef je hiervoor toestemming. Klik op 'stel je persoonlijke voorkeuren in' om aan te geven welke cookies je accepteert. Lees ons cookiestatement voor meer informatie.