Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

  • Rapport
  • 1 februari 2021
  • Sociale Innovatie
Banner image
Home(opent in nieuw tabblad) / Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) / Statushouders voor de klas Windesheim : een eerste evaluatie

Statushouders voor de klas Windesheim : een eerste evaluatie

Samenvatting

In september 2019 zijn 16 statushouders bij hogeschool Windesheim in Zwolle begonnen zich voor te bereiden op een rol als docent wiskunde, natuurkunde of scheikunde. Zij doen dit in het kader van het project ‘Statushouders voor de klas’. Dat project is opgezet omdat de indruk bestaat dat statushouders vaak uitvallen bij directe instroom in een regulier traject voor zij-instromers, of in een baan in één van deze tekortvakken. Het project ‘Statushouders voor de klas’ biedt hun een voorbereidend jaar, met als doel de overstap naar een regulier instroomproces te versoepelen en voortijdige uitstroom te voorkomen. In dit rapport worden de eerste resultaten van deze evaluatie beschreven.

Gebruiksrecht:

Naamsvermelding

Auteurs van deze publicatie:

  • Jos Alkemade
  • Sjiera de Vries