Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

  • Rapport
  • 12 juli 2023
  • Sociale Innovatie
Banner image
Home(opent in nieuw tabblad) / Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) / Statushouders voor de klas Windesheim : derde evaluatie

Statushouders voor de klas Windesheim : derde evaluatie

Samenvatting

In 2019 is Windesheim gestart met het project ‘Statushouders voor de klas’. Doel van het project ‘Statushouders voor de klas’ is om statushouders met een bèta-achtergrond (wiskunde, natuurkunde en scheikunde) een oriëntatietraject te bieden om hun kans om succesvol in te stromen als tweedegraads docent in één van deze vakken. Bij statushouders met een in Nederland erkende onderwijsbevoegdheid gaat het dan om instroom in een baan. Bij statushouders zonder erkende onderwijsbevoegdheid gaat het om instroom in een zij-instroomtraject of een deeltijdtraject, om daarmee hun tweedegraads onderwijsbevoegdheid te behalen. In september 2021 is een derde groep van 17 statushouders gestart met een traject dat doorloopt tot december 2022. In deze rapportage beschrijven we de ervaringen van deze derde lichting deelnemers met het eerste deel van hun traject en de resultaten van het gehele project tot nu toe. Deze rapportage is een vervolg op evaluaties van de eerdere lichtingen (Alkemade en de Vries, 2021 en de Vries, Alkemade en Magee, 2022).

Gebruiksrecht:

Naamsvermelding

Auteurs van deze publicatie:

  • Martha Magee
  • Sjiera de Vries