Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

  • Rapport
  • 1 januari 2019
  • Urban Care and Education
Banner image

Leren van spel : ideeënboek

Samenvatting

Dit inspiratieboek is uitgegeven naar aanleiding van het project ‘’Leren van spel”, dat financieel werd ondersteund vanuit RAAK- Sia. Een projectgroep bestaande uit onderzoekers en lectoren vanuit verschillende hogescholen was verantwoordelijk voor de uitvoering. Vier hogescholen deden mee: Windesheim (Flevoland en Zwolle), Stenden Hogeschool en Saxion. Het doel van het project was om professionals, die werken met jonge kinderen, toe te rusten om spel in een rijke speelleeromgeving te stimuleren en dit te koppelen aan leerdoelen binnen de cognitieve ontwikkeling en zelfsturing. In het project "Leren van spel" zijn op vijf locaties in Nederland leerkrachten en pedagogisch medewerkers samen in Professionele Leergemeenschappen (PLG’s) aan de slag gegaan om rijke speelleeromgevingen te ontwerpen, waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Auteurs van deze publicatie:

  • Margreet van Oudheusden
  • Hanno van Keulen
  • Mariska Venema