- Rapport
- 1 januari 2019
- Urban Care and Education
- Home(opent in nieuw tabblad) /
- Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) /
- Leren van spel : ideeënboek
Leren van spel : ideeënboek
Samenvatting
Dit inspiratieboek is uitgegeven naar aanleiding van het project ‘’Leren van spel”, dat financieel werd ondersteund vanuit RAAK- Sia. Een projectgroep bestaande uit onderzoekers en lectoren vanuit verschillende hogescholen was verantwoordelijk voor de uitvoering. Vier hogescholen deden mee: Windesheim (Flevoland en Zwolle), Stenden Hogeschool en Saxion. Het doel van het project was om professionals, die werken met jonge kinderen, toe te rusten om spel in een rijke speelleeromgeving te stimuleren en dit te koppelen aan leerdoelen binnen de cognitieve ontwikkeling en zelfsturing. In het project "Leren van spel" zijn op vijf locaties in Nederland leerkrachten en pedagogisch medewerkers samen in Professionele Leergemeenschappen (PLG’s) aan de slag gegaan om rijke speelleeromgevingen te ontwerpen, waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.
- Download publicatie (pdf)
-
Publiek toegankelijkGebruiksrecht:
Auteurs van deze publicatie:
- Margreet van Oudheusden
- Hanno van Keulen
- Mariska Venema
Neem contact met ons op
Cookie instellingen
Windesheim maakt gebruik van functionele en analytische cookies om het gebruik van de website te optimaliseren. Daarnaast maken we gebruik van cookies voor marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we je gedrag volgen op websites. Als je op 'accepteer alle cookies' klikt, geef je hiervoor toestemming. Klik op 'stel je persoonlijke voorkeuren in' om aan te geven welke cookies je accepteert. Lees ons cookiestatement voor meer informatie.