- Home(opent in nieuw tabblad) /
- Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) /
- De schoolleider in verandering : theorie en praktijk
De schoolleider in verandering : theorie en praktijk
- Boek
- 2022
- Inclusieve Leeromgevingen
Samenvatting
De rol van de schoolleider is aan het veranderen. Waar de nadruk eerst lag op leiderschapscompetenties, is dat in de nieuwe beroepsstandaard verschoven naar leiderschapspraktijken: activiteiten die je uitvoert om leiding te geven aan schoolontwikkeling en onderwijskwaliteit. Hoe kun je die rol het beste vormgeven en benut je je persoonlijke kwaliteiten optimaal? In deze gratis uitgave van de Leiderschapsagenda bundelden Nederlandse onderzoekers hun kennis over effectief schoolleiderschap. Schoolleiders uit het po, vo en mbo gaven input. Thema’s als visiegestuurd werken, de ontwikkeling van leraren, onderzoeksmatig werken, inrichting van de schoolorganisatie en gespreid leiderschap komen voorbij. Ieder hoofdstuk bestaat uit drie delen: kennis van uit onderzoek over het thema, praktische handvatten en concrete voorbeelden.
- Download publicatie (pdf)
-
Publiek toegankelijkGebruiksrecht:
Auteurs van deze publicatie:
- Loes van Wessum
- Anje Ros
- Piety Runhaar
Neem contact met ons op
-
Bereikbaarheid
Op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur