Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

  • Bijdrage aan periodiek
  • 1 november 2021
  • ICT-innovaties in de zorg
Banner image
  1. Home(opent in nieuw tabblad) /
  2. Onderzoekspublicaties(opent in nieuw tabblad) /
  3. Customer Journey Map als implementatietool voor nieuwe vormen van

Customer Journey Map als implementatietool voor nieuwe vormen van (hand)therapie

Hoe ga je als professionals met elkaar in gesprek over het gebruik en implementatie van nieuwe vormen van therapieën in de dagelijkse praktijk?

Samenvatting

Ontwikkelingen in de zorg volgen elkaar snel op, maar hoe zorg je ervoor dat nieuwe therapieën ook geïmplementeerd worden in je dagelijkse praktijk? Belangrijk is dat revalidanten en professionals hierbij betrokken worden – iets waarbij een Customer Journey Map (CJM) kan ondersteunen. Professionals krijgen hiermee inzicht in hoe de zorg verbeterd kan worden. Het samen ontwikkelen van een CJM creëert draagvlak voor nieuwe werkwijzen. In dit artikel wordt de ontwikkeling van een CJM beschreven en worden handvatten aangereikt om zelf een CJM te maken voor het introduceren van nieuwe vormen van therapieën in de dagelijkse praktijk.

Auteurs van deze publicatie:

  • Loes Bulle-Smid
  • Martijn Klarenbeek
  • Gido Hakvoort
  • Marike Hettinga