Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

Het hart van Windesheim Educatie

  •   Onderwijsinnovatie en ICT
  •   1 september 2023 - 31 juli 2025

Onderzoek naar de gedeelde identiteit van domein B&E.

  • Lectoraat: Onderwijsinnovatie en ICT
  • Betrokken onderzoekers:
    Dr. Marie-Jeanne Meijer, projectleider, onderzoeker
    Drs. B. Oldeboom, onderzoeker
  • Partners: Herman Wegter
  • Subsidieverstrekker: Domein B&E

Aanleiding

We zien dat binnen onze afdeling docenten, ontwikkelaars, staf, diensten en management moeite hebben om te verwoorden wat ons uniek maakt.  
De impact die we beogen is dat Windesheim Educatie een breed gedragen identiteit heeft en trots is op haar onderscheidende waarden, kennis en kunde. Dit betekent dat een volgende stap is verkennen hoe deze breed en hoe diep gedragen identiteit op dit moment gestalte krijgt en of daar verschil in zit.  
Wij geloven dat dit nodig is omdat het samen weten waarvoor we staan en wat ons uniek maakt intern verbindend werkt en zal bijdragen aan een herkenbaar profiel dat wervingskracht heeft op potentiële studenten, professionals en nieuwe medewerkers.

Doel en uitvoer

We maken onze gedragen identiteit tastbaar door deze concreet en onderbouwd te expliciteren in een voor medewerkers. Een helder beeld van de haalbare en duurzame toekomst die de organisatie wil zien in de context waarin zij werkt. Vanuit deze identiteit formuleren we onze missie: wie zijn we, wat doen we en wat willen we bereiken.  
We beschrijven dit in een leidend narratief dat onderlegger wordt van een aantal richtinggevende totempalen. Tot deze totempalen behoren o.a : 

  • Inleiding OER voor alle opleidingen in het educatieve domein 
  • Inleidende tekst als handvat voor opleidingsscholen 
  • Een kapstok voor onderzoek, ondernemen en onderwijs (PPR) 
  • Een verbeelding (in beeld 2d of 3d) 
  • Een verzameling narratieven 
  • Een wenkend perspectief voor onze wervingsactiviteiten (collega's en studenten) 
     

Opbrengsten

  • Een projectplan

Meer weten? 

Neem contact op met: Patrick van Schaik, lector
E-mail: p.w.van.schaik@hz.nl(opent in nieuw tabblad)