Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

Schurende Gesprekken

Binnen dit onderzoek exploreren we manieren om pedagogische pijnpunten en schurende momenten die leraren ervaren op een plezierige, verdiepende en constructieve te verkennen.

Aanleiding

Adviezen en conclusies uit onderzoek naar inclusief onderwijs vinden vaak hun weg niet naar de dagelijkse praktijk van het klaslokaal. Waar directies pogingen doen om het beleid zo goed mogelijk af te stemmen op een inclusieve ambitie, worstelen onderwijsprofessionals in de dagelijkse praktijk met het handen en voeten geven aan deze ambitie. Inclusie is prachtig, maar hoe dan?

Doel

Het doel van dit participatieve onderzoek is om tot gezamenlijke beelden te komen, gezamenlijk gedragen stappen te zetten en te denken in mogelijkheden. We maken daarvoor gebruik van creatieve, toegankelijke onderzoeksmethoden waardoor iedereen in en rond de school onderdeel kan zijn van de oplossing.

Meer weten? 

Neem contact op met: Jantien Gerdes, onderzoeker
E-mail: j.gerdes@windesheim.nl(opent in nieuw tabblad)

Neem contact met ons op