Inclusie van Binnenuit
Het Almere College wil stappen zetten naar nog inclusiever onderwijs. Onder begeleiding van onderzoekers van het lectoraat nemen professionals, leerlingen en andere stakeholders de eigen praktijk onder de loep en bepalen zij samen wat de volgende stappen zijn op weg naar inclusie.
- Lectoraat: Inclusieve Leeromgevingen
- Betrokken onderzoekers: Sui Lin Goei, Jantien Gerdes
- Subsidieverstrekker: Almere College
Aanleiding
Adviezen en conclusies uit onderzoek naar inclusief onderwijs vinden vaak hun weg niet naar de dagelijkse praktijk van het klaslokaal. Waar directies pogingen doen om het beleid zo goed mogelijk af te stemmen op een inclusieve ambitie, worstelen onderwijsprofessionals in de dagelijkse praktijk met het handen en voeten geven aan deze ambitie. Inclusie is prachtig, maar hoe dan?
Doel
Het doel van dit participatieve onderzoek is om tot gezamenlijke beelden te komen, gezamenlijk gedragen stappen te zetten en te denken in mogelijkheden. We maken daarvoor gebruik van creatieve, toegankelijke onderzoeksmethoden waardoor iedereen in en rond de school onderdeel kan zijn van de oplossing.
Meer weten?
Neem contact op met: Jantien Gerdes, onderzoeker
E-mail: j.gerdes@windesheim.nl(opent in nieuw tabblad)
Neem contact met ons op
-
Bereikbaarheid
Op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur