Talent ontwikkelen in de praktijk: hoe Positie1 investeert in marketeers van de toekomst
Als oprichter en mede-eigenaar van online marketingbureau Positie1 zoekt Eric Haasjes altijd naar manieren om zijn team te versterken. Toen de kans kwam om E-commerce student Abdulrahman in huis te halen en diens opleiding te financieren, was de keuze snel gemaakt. "De behoefte lag er al langer om intern een marketingmedewerker te hebben die onze klant direct kon ondersteunen. Zo kunnen wij als bureau efficiënter werken en de klant sneller schakelen binnen hun eigen organisatie."
Leren en werken tegelijk
Een student opleiden binnen het bedrijf heeft volgens Eric grote voordelen. "Hij past zijn kennis direct toe op de projecten die we doen, waardoor we niet alleen investeren in hem, maar ook in de groei van ons bedrijf." Daarnaast zorgt de samenwerking met Windesheim ervoor dat het bedrijf altijd beschikt over de nieuwste marketingkennis. "Dat helpt ons om innovatief te blijven."
Praktijkgericht samenwerken met Windesheim
De samenwerking met Windesheim verloopt soepel, al ziet Eric nog ruimte voor verbetering. "De opleiding sluit goed aan op onze praktijk, al zouden we soms nog meer afstemming willen over specifieke vaardigheden zoals planning en prioriteiten stellen, die cruciaal zijn in een dynamische werkomgeving." Gelukkig is er regelmatig contact met de opleiding om de studieopdrachten goed aan te laten sluiten op de praktijk.
Een slimme strategie
De positieve ervaringen maken dat Positie1 dit in de toekomst waarschijnlijk opnieuw gaat doen. "Dit is absoluut iets wat we opnieuw zouden doen. Het opleiden van een medewerker terwijl hij binnen onze organisatie werkt, zorgt voor een win-winsituatie. We zien ook dat mkb-bedrijven vaak te weinig marketingkennis in huis hebben. Dit soort trajecten kunnen een oplossing bieden om talent gericht op te leiden."
Wat brengt de toekomst?
Voor de student zelf ziet Positie1 mooie kansen. "Onze intentie is dat hij uiteindelijk in dienst komt bij de klant waar hij nu werkt. Mocht dat niet lukken, dan kijken we of hij binnen ons bureau of bij een andere klant aan de slag kan. Wat ons betreft is het behalen van een diploma waardevol, maar nog belangrijker is dat hij zich in de praktijk blijft ontwikkelen en de juiste werkervaring opdoet."
Tip voor andere ondernemers
Eric zou andere ondernemers zeker aanraden om in deeltijdstudenten te investeren. "Het is een investering, maar een die zich snel terugbetaalt. Je haalt niet alleen gemotiveerd talent in huis, maar creëert ook loyaliteit. Bovendien blijft je bedrijf up-to-date met de nieuwste ontwikkelingen in het vakgebied." Volgens Eric is de combinatie van leren en werken een bron van frisse inzichten en innovaties. "De combinatie van leren en werken zorgt voor een constante stroom van nieuwe ideeën en innovaties, wat een enorme meerwaarde heeft in een snel veranderende markt."
Lees ook het verhaal van Abdulrahman. De E-commerce student volgt een traineeship bij Positie1 en wordt opgeleid tot marketeer.
Meld je aan voor de nieuwsbrief
Ontvang om de maand de nieuwsbrief voor werkgevers met nieuws over Leven Lang Ontwikkelen, inspirerende verhalen uit de praktijk en tips voor jouw organisatie. Ook houden we je op de hoogte van events van Windesheim voor werkgevers, de laatste ontwikkelingen over ons opleidingsaanbod en de mogelijkheden voor maatwerk- en incompanytrajecten.
Dus ben jij in je werk bezig met de ontwikkeling of scholing van medewerkers, dan is onze nieuwsbrief voor werkgevers iets voor jou!
Meld je aan voor de nieuwsbrief voor werkgevers(opent in nieuw tabblad)