Student ingang C

Studieprogramma

Jouw inbreng tijdens de cursus is belangrijk. Wat je leert pas je direct in de praktijk toe. We horen graag jouw ervaringen en bespreken deze.

De cursus bestaat uit drie bijeenkomsten (dagdelen).

Bijeenkomst 1

Tijdens de eerste bijeenkomst gaan we in op het onderscheid tussen (ernstige) rekenwiskundeproblemen en dyscalculie. Ook komt het ontstaan van rekenproblemen aan bod en gaan we in op signaleringsmogelijkheden.
Indien mogelijk ga je hiermee direct aan de slag met een leerling in jouw eigen praktijk.

Bijeenkomst 2

Het analyseren van gegevens en diagnostiek staat centraal. Hoe voer je een rekengesprek uit, hoe voer je een diagnostisch onderzoek uit (binnen de mogelijkheden op school) en wat voor diagnostische middelen zijn bruikbaar? Na deze bijeenkomst kun je ervaring opdoen met het voeren van een (diagnostisch) rekengesprek in jouw eigen praktijk.

Bijeenkomst 3

Deze bijeenkomst staat in het teken van preventie en interventie. Wat zijn effectieve begeleidingsmogelijkheden? Ook gaan we in op de ins en outs van de dyscalculieverklaring.

Maatwerk

Wij adviseren je om de cursus samen met verschillende leden uit jouw team te volgen. Wij kunnen de cursus ook voor je op maat samenstellen. Data en tijden bepalen we samen met jou en de cursus kan op de leervraag van je team toegespitst worden. In het geval van maatwerk ontvang je een offerte voor de kosten.