Studenten achter een laptop

Praktijk

Je krijgt veel praktijk. Je werkt aan projecten voor echte opdrachtgevers, loopt stage en maakt een afstudeeropdracht bij een organisatie.

Twintig weken stage

In het tweede of derde jaar loop je twintig weken stage. Je mag zelf weten waar, zolang het maar wel in de context van het communicatievak is en er een communicatieprofessional werkzaam is in de organisatie die je kan begeleiden. Je maakt kennis met de dagelijkse gang van zaken in een organisatie. Je ziet hoe een organisatie werkt. Doordat je een opdracht uitvoert, leer je wat daar allemaal bij komt kijken.

Projecten voor echte opdrachtgevers

Bij de meeste projecten werk je voor echte opdrachtgevers uit de praktijk. Op deze manier krijg je behalve feedback van je docent ook feedback van de opdrachtgever uit de praktijk op je gemaakte producten.

Afstuderen

Je sluit je studie in het vierde jaar af met een afstudeerproject. Dit is een proeve van bekwaamheid waarin je kunt laten zien wat je geleerd hebt de afgelopen jaren. Je kunt weer zelf een organisatie zoeken waarvoor je het project wilt uitvoeren. Je voert voor deze organisatie dan een gedegen onderzoek uit en gebruikt deze input voor het opstellen van communicatiebeleid (voor het profiel Communicatiebeleid en -strategie) of het vervaardigen van concepten en communicatiemiddelen (voor het profiel Creatie en Communicatie). 

Marlies Gerritsen, stagiaire: 'Ik werd overal bij betrokken!'

marlies gerritsen'Ik heb stagegelopen bij Het Oversticht in Zwolle. Een van mijn opdrachten was om te onderzoeken hoe Twitter als communicatiemiddel ingezet kan worden. Ik heb hiervoor een handleiding geschreven en workshops gegeven. Ook heb ik meegewerkt aan de productie van filmpjes, waarin de activiteiten van Het Oversticht werden gepresenteerd. Erg leuk! Verder heb ik nog de personeelsmemo gemaakt, veel teksten geredigeerd en de redactie van het magazine '#Over' gedaan. Heel divers dus, dat maakt het ook zo leuk!’

Lees meer ervaringsverhalen van studenten