Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

Maak zelf eens een klantreis in de zorg

    De huidige manier van zorgverlening sluit niet altijd aan bij de wensen van de klant/zorgontvanger. Hoewel het streven is om deze klant centraal te stellen, blijkt in de praktijk dat de zorg nog veel vraaggericht en aanbodgestuurd is. En dat is niet altijd het beste voor de klant. Nicole de Boer (docent/onderzoeker) en Mariska van Zuidam (docent/relatiebeheerder) nodigen professionals in de zorg uit terug te denken aan de laatste keer dat zij zorgontvanger waren en hun eigen klantreis te beschrijven.

    De vragen die zorgprofessionals zichzelf kunnen stellen zijn: hoe heb je die reis ervaren, welke stappen heb je daarin genomen? Wat was waardevol en waar liep je tegenaan? Tijdens dit webinar krijg je theoretische handvatten en praktische voorbeelden en leer je van elkaar door ervaringen over de eigen klantreis uit te wisselen. Bovendien krijg je inzicht in de wensen van andere zorgontvangers.

    Voor wie?

    Bijzonder interessant voor professionals, docenten, managers en planners in de zorg.

    Waar en wanneer

    Dit college vond online plaats op dinsdag 18 mei van 11.30 tot 12.30 uur.
    Het maakt deel uit van de Open College Week (17 t/m 21 mei 2021).

    Sprekers

    Nicole de Boer is sinds 2016 als docent Zorglogistiek werkzaam bij Windesheim in Almere. Als senior onderzoeker is zij verbonden aan het Lectoraat Klantenperspectief in ondersteuning en Zorg. De overstap van de ziekenhuiswereld naar onderwijs en onderzoek biedt haar de mogelijkheid om met studenten en professionals de mooie kansen van zorglogistiek te delen. In haar optiek moet bij het richten, inrichten en bijsturen van processen de wens van de klant centraal staan.

    Mariska van Zuidam werkt sinds drie jaar bij de opleiding Verpleegkunde van Hogeschool Windesheim in Almere als studieloopbaanbegeleider en docent gezondheid, preventie & onderzoek. Daarnaast is zij relatiebeheerder en ontwikkelt zij onderwijs. Zij werkt nauw samen met zorginstellingen in de regio waarbij de klant centraal stellen altijd een belangrijk onderwerp is. Via zakelijk tekenen, wat zij ook laat zien in het webinar, maakt zij zorgprocessen en onderwerpen inzichtelijk.

    Cookie instellingen

    Windesheim maakt gebruik van functionele en analytische cookies om het gebruik van de website te optimaliseren. Daarnaast maken we gebruik van cookies voor marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we je gedrag volgen op websites. Als je op 'accepteer alle cookies' klikt, geef je hiervoor toestemming. Klik op 'stel je persoonlijke voorkeuren in' om aan te geven welke cookies je accepteert. Lees ons cookiestatement voor meer informatie.


    Stel je persoonlijke voorkeuren in