Kind die op het toetsenbord drukt op een computerscherm

Publicaties

Meer weten over ons onderzoek? Hieronder een overzicht van verschillende publicaties, zoals onderzoeksverslagen en tijdschriftartikelen.

27 Resultaten
  1. Monitor Professionele ontwikkeling schoolleiders en bestuurders VO 2018-2019 12 maart 2020

    Publicatie (2020) - Resultaten uit het vragenlijstonderzoek naar professionele ontwikkeling van schoolleiders en bestuurders in het Nederlands voorgezet onderwijs.
    Download
  2. Kwaliteit vraagt om pedagogisch leiderschap 11 december 2019

    Publicatie (2019) - In het vakblad Management Kinderopvang beschrijft associate lector Loes van Wessum op welke wijze leidinggevenden kinderopvangorganisaties zo kunnen inrichten dat kinderen en pm'ers zich optimaal kunnen ontwikkelen.
    Download
  3. Samenvatting guidelines (SEED) - Ondersteuning van sociaal en emotioneel welbevinden van jonge kinderen in school en kinderopvang 10 december 2019

    Samenvatting (2019) - Van 2017 tot 2019 onderzocht het 'SEED: Social and Emotional Education and Development’ project het sociaal en emotioneel welbevinden van jonge kinderen in school en kinderopvang. Deze samenvatting van de richtlijnen is het resultaat van het tweede deel van het project, waarin een groepsreflectietraject werd getest.
    Download
  4. Rijke leeromgevingen: van onderwijzen naar leren 20 november 2019

    Publicatie (2019) - In de zevende editie van het vakblad Basisschoolmanagement staat een publicatie van Hanno van Keulen en Loes van Wessum. Aan de hand van een concreet voorbeeld gaat het artikel in op de vraag wat de kenmerken van een rijke leeromgeving zijn, wat kinderen kunnen leren en wat het vraagt van leraren en schoolleiders.
    Download
  5. Summary guidelines (SEED) - Supporting social and emotional well-being of children in ECEC 12 november 2019

    Summary (2019) - From 2017 to 2019, the ‘SEED: Social and Emotional Education and Development’ project focused on the social and emotional well-being of children in Early Childhood Education and Care. These guidelines are the outcome of the second part of the project, during which a group reflection pathway was piloted.
    Download
  6. Guidelines (SEED) - Supporting social and emotional well-being of children in ECEC 12 november 2019

    Publication (2019) - From 2017 to 2019, the ‘SEED: Social and Emotional Education and Development’ project focused on the social and emotional well-being of children in Early Childhood Education and Care. These guidelines are the outcome of the second part of the project, during which a group reflection pathway was piloted.
    Download
  7. Leidinggeven aan onderwijsverandering 15 oktober 2019

    Publicatie (2019) - In het vakblad SchoolManagement Totaal een artikel van associate lector Loes van Wessum over de ontwikkeling van een lerende cultuur die bijdraagt aan continue, gedragen verandering binnen het onderwijs.
    Download
  8. Leading a learning school. Which questions have you asked today? 31 augustus 2019

    Publicatie (2019) - Hoe kan de schoolleider leidinggeven aan het ontwikkelen van een schoolcultuur die gericht is op samenwerken, onderzoeken en leren? Deze vraag beantwoorden associate lector Loes van Wessum en Ingrid Verheggen in deze Engelstalige bewerking van hun in 2018 verschenen boek (bestel via Van Gompel & Svacina).
    Download
  9. An international perspective on school leaders’ professional development 30 juni 2019

    Publicatie (2019) - ESHA Magazine is het magazine van de European School Heads Association. In het juni-nummer een artikel van associate lector Loes van Wessum met Ellen Daniëls, Wouter Schenke, Jan Heystek, Eve Eisenschmidt en Leezan van Wijk over professionalisering van schoolleiders in internationaal perspectief.
    Download
  10. Professionele groei van leraren en andere onderwijsprofessionals. Grip op leren 30 april 2019

    Publicatie (2019) - In hun praktische boek ‘Professionele groei van leraren en andere onderwijsprofessionals. Grip op leren’ (Van Gompel & Svacina) bundelen associate lector Loes van Wessum van Windesheim Flevoland en lector Quinta Kools van de Fontys Lerarenopleiding Tilburg hun inzichten rondom professionalisering van leraren.
    Download