Kind die op het toetsenbord drukt op een computerscherm

Publicaties

Meer weten over ons onderzoek? Hieronder een overzicht van verschillende publicaties, zoals onderzoeksverslagen en tijdschriftartikelen.

20 Resultaten
  1. An international perspective on school leaders’ professional development 30 juni 2019

    Publicatie (2019) - ESHA Magazine is het magazine van de European School Heads Association. In het juni-nummer een artikel van associate lector Loes van Wessum met Ellen Daniëls, Wouter Schenke, Jan Heystek, Eve Eisenschmidt en Leezan van Wijk over professionalisering van schoolleiders in internationaal perspectief.
    Download
  2. Recensie Leiding geven aan een lerende school 30 april 2019

    Recensie (2019) - Associate lector Loes van Wessum bracht in 2018 met Ingrid Verheggen het boek Leiding geven aan een lerende school uit. Didactief (april 2019), vakblad voor leraren en leidinggevenden, onderzoekers en beleidsmedewerkers, besteedde er aandacht aan.
    Download
  3. Professionele groei van leraren en andere onderwijsprofessionals. Grip op leren 30 april 2019

    Publicatie (2019) - In hun praktische boek ‘Professionele groei van leraren en andere onderwijsprofessionals. Grip op leren’ (Van Gompel & Svacina) bundelen associate lector Loes van Wessum van Windesheim Flevoland en lector Quinta Kools van de Fontys Lerarenopleiding Tilburg hun inzichten rondom professionalisering van leraren.
    Download
  4. Een integraal model voor continue professionele ontwikkeling van leraren en schoolleiders 28 februari 2019

    Publicatie (2019) - In het februarinummer van het tijdschrift SchoolManagement staat een artikel over een project waarin drie grote schoolbesturen van het primair onderwijs in Almere en het lectoraat Leiderschap in Onderwijs en Opvoeding hebben samengewerkt om het leren van schoolleiders te ondersteunen.
    Download
  5. Boekbespreking Leiding geven aan een lerende school 14 januari 2019

    Recensie (2019) - Associate lector Loes van Wessum bracht vorig jaar met Ingrid Verheggen het boek Leiding geven aan een lerende school uit. Kader Primair, maandblad voor schoolleiders in het primair en speciaal onderwijs (januari 2019), schreef een recensie over deze publicatie.
    Download
  6. Samenvatting onderzoeksrapport Social and Emotional Education and Development (SEED) 11 januari 2019

    Publicatie (2018) - Mariska Venema, Jeanet van de Korput en Wilma van Harten werkten aan een onderzoek naar het sociaal emotioneel welbevinden van jonge kinderen in school en opvang. Dit is gedaan in 5 Europese landen; Noorwegen, Kroatië, Hongarije, Letland en Nederland.
    Download
  7. SchoolManagement 21 november 2018

    Publicatie (2018) - Een recensie van het boek Leiding geven aan een lerende school, dat associate lector samen met Ingrid Verheggen schreef, én een artikel van haar hand over de schoolleider als leraar van leraren in het tijdschrift SchoolManagement (Jaargang 20, november 2018, nummer 5).
    Download
  8. An aligned model for continuous deveopment of teachers and school leaders 31 oktober 2018

    Publicatie (2018) - In dit artikel van associate lector Loes van Wessum in het ESHA magazine (European School Heads Association) presenteert de auteur de ‘Learning Turbine’ en enkele lessen die zijn geleerd tijdens het werken met de ‘Learning Turbine’ in negen scholen.
    Download
  9. Leidinggeven aan een lerende school. Welke vragen heb je vandaag gesteld? 30 september 2018

    Publicatie (2018) - Hoe kan de schoolleider leidinggeven aan het ontwikkelen van een schoolcultuur die gericht is op samenwerken, onderzoeken en leren? Deze vraag wordt beantwoord in het boek van onze associate lector: Van Wessum, L., & Verheggen, I. (2018). Leidinggeven aan een lerende school. Welke vragen heb je vandaag gesteld? Van Gompel & Svacina.
    Download
  10. Methods and Tools to Improve Collaborative Lifelong Learning 27 april 2018

    Publicatie (2018) - In dit artikel wordt een drie-stappenmethode voor docenten en onderzoekers beschreven om het samenwerken en cocreëren van ideeën voor de toekomst in de praktijk te verbeteren en daarmee een gezamenlijk leven lang leren te bevorderen.
    Download