Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

Lovende woorden voor aangevraagde AD-opleiding E-commerce

  • 19 september 2019
Banner image
Home(opent in nieuw tabblad) / Lovende woorden voor aangevraagde AD-opleiding E-commerce

Windesheim is van plan februari 2020 te starten met de Ad-opleiding E-commerce, maar kreeg tijdens het kennisevent Shopping Today al een zeer positieve inhoudelijke beoordeling van de branchevereniging Thuiswinkel.org.
 

Hoewel de opleiding nog in opbouw is, staat het fundament al als een huis, zo oordeelt de commissie over de nieuwe tweejarige hbo-opleiding van Windesheim. Deze Associate Degree (Ad) opleiding E-commerce heeft met de positieve beoordeling van de branchevereniging een mooie slag geslagen op weg naar de accreditatie door de NVAO die zal plaatsvinden op 2 oktober. Als ook die feedback positief is, hoopt de opleiding de eerste studenten in februari 2020 te ontvangen. De branche groeit snel. Er is een enorm tekort aan breed opgeleide E-commerce medewerkers die direct, praktisch inzetbaar zijn. Deze vraag vanuit de markt is de directe aanleiding om de Ad E-commerce te ontwikkelen. 

Compleet beeld vakgebied E-commerce

Acht leeruitkomsten borgen samen elk onderdeel van het vakgebied E-commerce. De complimenten van de commissie richten zich vooral op de goede opbouw van de opleiding waarin studenten een webshop opzetten en deze vervolgens zelf managen. Daarbij is volgens het rapport goed rekening gehouden met de niveau-aanduidingen van het zogenoemde ZelCom-model. Het niveau waarin de student aan het begin van de opleiding nog niet in staat is om een eigen strategie te formuleren, wordt door het geleidelijk aan leveren van kaders tijdens de opleiding omgebogen naar een niveau waarbij de student steeds meer zelf de regie in handen krijgt. Zo krijgt de student een compleet beeld van het E-commerce vakgebied en zal de geleerde kennis en vaardigheden een meerwaarde zijn voor E-commerce organisaties, is het oordeel van Thuiswinkel.org.

'De leeruitkomsten zijn samen met het werkveld geformuleerd. Voor het ontwikkelen van lesmateriaal is gebruik gemaakt van de aanwezige expertise van verschillende opleidingen (ORM, CE, Communicatie en HBO-ICT) binnen Windesheim.' laat een enthousiaste projectleider Albert-Jan Giethoorn weten. 

Agile werken/customer journey

De commissie waardeert de agile-manier van werken waardoor studenten ook makkelijk projectbesprekingen kunnen voeren met externe partijen. Verder worden genoemd: de uitgebreide module omtrent privacy, wetgeving en ethiek en de hoeveelheid technische kennis die de student krijgt aangeboden waardoor hij in staat is om de technologie achter online applicaties te doorgronden. Ook de aandacht voor alle onderdelen van de customer journey met in het bijzonder voor klantenpsychologie en het analyseren van klantenbestanden en het gebruik van persona’s om customer journey’s te ontwikkelen en bij te stellen, zijn volgens Thuiswinkel.org sterke punten van de opleiding.

De opleidingsinformatie van de tweejarige opleiding E-commerce wordt binnenkort gepubliceerd op windesheim.nl.

Delen via: