Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

Loes volgt de Ad Management: ''Ik ben veel zekerder geworden''

Loes, deeltijdstudent Ad Management ''De studie heeft mij veel handvatten gegeven''
Home / Loes volgt de Ad Management Ik ben veel zekerder geworden

Loes Pastoor (26) was geen ‘schoolbeest’, maar wilde zich wel ontwikkelen op professioneel en persoonlijk vlak. Ze koos voor de 2-jarige Ad Management aan Hogeschool Windesheim in Zwolle. ‘’De ontwikkelingen gaan zo snel in deze tijd en ik wil een aanwinst zijn voor mijn werkgever.’’ Hoe ervaart zij het om weer in de schoolbanken te zitten en wat vindt ze van de Ad Management?

Kan je iets over jezelf vertellen?
‘’Ik ben Loes Pastoor, 26 jaar en inmiddels 7 jaar werkzaam bij een reisorganisatie in gespecialiseerde duikreizen. Ik ben verkoper reizen en ik doe daarnaast van alles. Van maatwerk pakketreizen samenstellen, adviezen daarover geven, het onderhouden van relaties met internationale leveranciers tot de sociale mediakanalen beheren of de administratie.’’

Waarom heb je voor Ad Management gekozen?
‘’Ik kwam op een punt dat ik mijzelf wilde ontwikkelen op professioneel én persoonlijk vlak. Ik heb deze studie niet gekozen omdat ik per se een managementfunctie ambieer, maar vooral om kennis op te doen van verschillende bedrijfsprocessen. Daarnaast was ik wat onzeker over mezelf en mijn werk, want ik werk veel zelfstandig en vind het fijn om bevestiging te krijgen. Maar eigenlijk is dat niet nodig als je weet dat je goed bent in je werk en waar je naartoe wil. Een studie leek mij daarom een mooie investering.’’
 
In 2020 ben je begonnen aan deze Ad. Wat is je ervaring?
‘’Ik voelde mij meteen welkom bij Windesheim, het voelt vrij. De opleiding is flexibel ingedeeld. Dat is fijn, want je mag dingen op je eigen tempo bepalen en de studie wordt aangepast naar jou als persoon. Dat geeft mij een gerust gevoel. Het bedrijf waar je werkt, fungeert als een soort stagebedrijf. En omdat elke studiegenoot bij een ander bedrijf werkt, is voor iedereen het leerproces anders. Dat zorgt ervoor dat je weer leert van jouw studiegenoten, omdat je gezamenlijke lessen heb waarin je ervaringen deelt.’’

Hoe is de studie opgedeeld?
‘’Op vrijdag heb je een college dag van 9 uur tot 6 uur ‘s avonds. Toetsing gebeurt aan de hand van portfolio’s. Er zijn 3 inlevermomenten per semester. En het mooie is: alles wat je leert, breng je direct in de praktijk. Dit semester hebben we gesprekstechnieken gehad. Je leert dan hoe je het beste een presentatie kan opbouwen, hoe je kan spreken en hoe je omgaat met conflicten. Je ontwikkelt je echt op persoonlijk vlak. Bij hbo had ik altijd een stoffig beeld, maar dat is absoluut niet zo.''

''Ook is de stof van deze studie erg breed, want naast de hoofdonderwerpen zoals bedrijfskunde, marketing, projectmanagement en procesverbetering kun je door de keuzevakken de studie personaliseren. Een schooljaar is ingedeeld in 2 semesters (van september tot januari en van januari tot juni), die weer onderverdeeld zijn in 3 periodes (van ca. 1,5 maand). Aan het eind van iedere periode is een inlevermoment waarin je jouw portfolio’s kunt inleveren. Dit bepaal je dus zelf. Wanneer je een portfolio inlevert, vindt in de week erna een assessment met de docent plaats.’’

'De studie heeft mij veel handvatten gegeven'

Wat heeft de Ad Management jou tot nu toe gebracht?
‘’Ik leer nu wat ik leuk vind in mijn werk en waar ik naartoe wil. Ik ben veel zekerder geworden en weet beter waar mijn interesses liggen. Bij verschillende vakken krijg je echt een spiegel voorgehouden. Ik sta nu stil bij waarom ik bepaalde keuzes maak en ik ben op zoek gegaan naar mijn kwaliteiten en valkuilen. Tijdens deze Ad reflecteer je heel veel en je stelt doelen voor jezelf, wat je wil bereiken en leren. Dat is echt een meerwaarde.’’

Hoe veel tijd ben je aan de opleiding kwijt?
‘’Naast de lesdag, ben ik in de avonduren ook druk: zeker wel 2 avonden 1-2 uur in de week. In het weekend is het flexibeler. Er staat ongeveer 20 uur per week inclusief de 8 uur les op vrijdag, maar het is aan jezelf.’’

Wat wil je meegeven aan mensen die deze Ad misschien willen volgen?
‘’Deze Ad is ook geschikt voor mensen die misschien nog niet zo goed weten welke richting in hun werk ze op willen. De Ad duurt 2 jaar, wat qua tijdsduur niet heel lang is. Omdat ik er zelf een tijdje uit was – ik heb ruim 7 jaar gewerkt – is een 4-jarige bachelor een brug te ver. Deze Ad is een mooie stap. En als je de smaak te pakken hebt, biedt Windesheim de mogelijkheid om ná het behalen van deze Ad, door te stromen naar het derde jaar van de bachelor Bedrijfskunde of HRM.’’

Wat wil je bereiken met deze stap?
‘’Ik wil een aanwinst zijn voor mijn bedrijf. En dat gebeurt: op Windesheim wordt veel aandacht besteed aan mijn persoonlijke en professionele ontwikkeling buiten alle theoriestof.’’

Meer weten over de Ad Management? Of benieuwd naar andere Associate degree-opleidingen?

Lees meer over de Ad Management     Bekijk alle Ad's 

Delen via:

Cookie instellingen

Windesheim maakt gebruik van functionele en analytische cookies om het gebruik van de website te optimaliseren. Daarnaast maken we gebruik van cookies voor marketingdoeleinden. Hiermee kunnen we je gedrag volgen op websites. Als je op 'accepteer alle cookies' klikt, geef je hiervoor toestemming. Klik op 'stel je persoonlijke voorkeuren in' om aan te geven welke cookies je accepteert. Lees ons cookiestatement voor meer informatie.


Stel je persoonlijke voorkeuren in