Naar cookie instellingen Hoofdinhoud Hoofdnavigatie

Comakership Accountmanagement

    Heb jij een specifieke opdracht?

    Aan de slag met jouw opdracht!

    Een team van 4 tweedejaarsstudenten (opleiding Commerciële Economie) pakt gedurende 20 weken een actuele verkoopuitdaging aan voor een opdrachtgever in de B2B-sector. Ze schrijven een accountmanagementplan (of verkoop-, sales- of salesmanagement-plan) met daarin de aanpak van een concrete verkoopuitdaging.

    Het plan wordt gemaakt met een gedegen analyse vooraf. De studenten maken een plan van aanpak en verdiepen zich daarbij in het bedrijf en zijn huidige situatie. Daarna voeren zij een omzetanalyse uit en doen kwalitatief marktonderzoek onder (potentiële) afnemers. Aan de hand van de resultaten stellen zij het plan, inclusief financiële onderbouwing op.

    Voorbeeldcases

    • Het opvangen van teruglopende omzetten.
    • Het betreden van een nieuwe markt.
    • Het verkopen van een nieuw product of nieuwe dienst.

    Wat levert het op?

    • Een frisse blik op het huidige salesproces.
    • Actuele en concrete informatie over afnemers en/of concurrenten (bij een professioneel marktonderzoekbureau kost dat al gauw duizenden euro’s, terwijl onze studenten heel wat onderzoek kunnen doen).
    • Een concreet plan als antwoord op de gegeven uitdaging.
    • Leads die mogelijk uit het onderzoek voortvloeien.

    Wat vragen we?

    • Enige begeleiding: ervaring met eerdere opdrachtgevers leert dat een groep van 4 studenten redelijk selfsupporting is en niet meer begeleiding vraagt dan een individuele student.
    • Ruimte voor de studenten om 1 à 2 dagen per week bij de opdrachtgever op locatie te kunnen werken.
    • Informatie voor de studenten over de organisatie, doelstellingen en huidige sales-aanpak.
    • Het beschikbaar stellen van kwantitatieve informatie over de omzetopbouw op klantniveau.
    • Bereidheid om kwalitatief onderzoek (interviews) te laten doen onder afnemers en/of potentiële afnemers.
    • B2B; deze opdracht is gericht op organisaties die producten of diensten aan andere organisaties leveren.

    Wat doet Windesheim?

    Vanuit de opleiding worden de studenten intensief begeleid, zowel inhoudelijk als procesmatig, door docenten met veel praktijkervaring in marketing en sales. De docenten denken actief met de studenten mee over de verkoopuitdaging. Alle informatie wordt vertrouwelijk behandeld, dit wordt vastgelegd in een driepartijenovereenkomst.

    Meer informatie

    De contactpersoon voor dit Comakership is Maaike Koster, mw.koster-verhaar@windesheim.nl in nieuw tabblad)(opent in nieuw tabblad) of 088 - 469 95 86.

    Voor meer algemene informatie over Comakerships kun je terecht bij Servicepunt Almere via servicepunt@windesheim.nl(opent in nieuw tabblad) of 088 - 469 66 88(opent in nieuw tabblad).